Meny
Søk

Betingelser 

Salgsbetingelser:
Alle priser er inkl. mva og det tilkommer ingen faktura- eller pakkegebyrer.

1. Leveringstid
Leveringstiden er vanligvis 3-7 arbeidsdager fra bestillingsdagen. 
Leveringstiden gjelder for produkter vi har på lager. Produkter som må bestilles kan ta ytterligere noen dager å levere. Har produktene du ønsker å bestille ulike leveringstider, og du ønsker å motta varene med kortest leveringstid først, bør du foreta to separate bestillinger. Produkter settes ikke i rest for senere levering.
 
2. Bekreftelse
Når vi ha mottatt din bestilling sendes det automatisk en ordrebekreftelse på din e-postadresse med informasjon om ordren din. Ta vare på orderbekreftelsen i tilfelle du skal kontakte oss.
  
3. Betalingsalternativer
Vi tilbyr flere ulike betalingsalternativ som Visa/Mastercard og Klarna

- Klarna.
Kjøp nå og utsett betalingen i 14 dager. Betaler du rettidig påløper det ingen gebyrer eller renter. Et sikkert og behagelig betalingsalternativ hvor du får muligheten til å vurdere produktet før du trenger å betale. For Klarnas vilkår se linken her: https: www.klarna.com/no/vilkar/

4A. Frakt av Akvarium og Terrarium.
De aller fleste akvarium og terrarium blir i utgangspunktet fraktberegnet med kr. 800,- inkl. mva. Denne fraktsummen blir manuelt beregnet og korrigert etter at du har lagt inn ordren. Blir fraktsummen lavere blir du kreditert differansen. Blir fraktsummen høyere sender vi deg informasjon om differansen og en link hvor differansen kan innbetales. Kjøpet er ikke bindende før du som kunde har akseptert endelig fraktsum.

4B. Generell frakt
Vi sender normalt varer med Posten/Bring som norgespakke. Ønsker du varene dine sendt express må du gi oss klar og tydelig beskjed om det på egen e-post. Likedan er det om du ønsker hjemlevering. Fri frakt gjelder kun for privatkunder

5. Transport og Transportskader
Webzoo søker å emballere alle varer på en betryggende og sikker måte for å unngå transportskader. Mottar du en vare hvor innpakningen viser tegn til skade tar du i første omgang kontakt med transportøren som ofte vil være Posten eller Bring. Meddel deretter oss om forholdet.  Sjekk disse varene nøye før du signerer på mottak. Hvis du signerer har du i prinsippet akseptert varen slik den er. Har du misstanke om skader så åpner du pakken og sjekker.

Viser det seg at varen har skader skriver du dette på seddelen fra transportøren, deretter varsler du oss. NB! (Gjelder alle vareforsendelser). Ta bilder av skadet vare (hele varen og detaljer), ytteremballasje (hele emballasjen og detaljer som viser tegn til skader) og indre emballasje ( hele emballasjen og detaljer), gjelder alle vareforsendelser. Av og til kan det ha oppstått skade på vare uten at dette tydelig sees på ytteremballasjen. Skal vi se på en slik skade som reklamasjon må melding og bilde av skade være kommet inn til oss innen 24 timer etter varemottak. Dette gjelder også der kunde har hentet akvarium eller terrarium i butikken.
Pallevarer som eks. akvarium og terrarium sendes som regel med Schenker. Schenker kontakter kunde for utkjøring/henting og kunde må ta imot/hente varen innen to dager etter første varsel fra Schenker. Hvis kunde ikke kan ta imot/henter varen innen denne fristen påløper det lagerleie hos Schenker som vi må viderefakturere kunde. Lagerleien faktureres med kr. 150,-/dag for varer inntil 100kg.
 
6. Angrerett:
Ubrukte produkter i orginal emballasje kan returneres senest innen 14 dager ihht. angrerettloven. Produktet og emballasjen må være i salgbar stand. Angrerettskjema følger som nedlastbart vedlegg til ordrebekreftelsen. Dette skal fylles ut og følge varen som returneres.
Så sant innpakningen ikke har tatt skade eller blitt forringet på noen måte (fremstår som ny), vil ikke åpning innebære avskåring i angreretten. Dersom varen er tatt i bruk, kan ikke angreretten gjøres gjeldende.
Du må selv bekoste returporto. Retur kan ikke skje som oppkrav. Det er ikke angrerett på skaffevarer, spesialbestilte varer tilpasset kundens ønsker, og heller ikke på planter eller annet levende.
 
7. Reklamasjon og retur.                                                                                                                                                                     Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok tingen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang. For bedrifter gjelder følgende: Dersom annet ikke er avtalt, selges produktene med 12 måneders reklamasjonsfrist for feil/mangler
Vi garanterer at de varene du har bestilt er feilfrie ved levering. Skulle du få en defekt eller feillevert vare, skal du kontakte Webzoo.net så snart som mulig, og senest innen angitte frister nevnt over. Reklamasjon på levende som planter etc. må fotodokumenteres med varen i originalforpakningen samme dag som varen mottas.

Får vi returnert en pakke som ikke er hentet hos speditør, blir du debitert for samtlige fraktkostnader som oppstår i forbindelse med en slik retur, samt et gebyr på for tiden NOK 250. Frakter i slike tilfeller dekkes i sin helhet av kunde. Dette vil bli fakturert med betalingsfrist på 14 dager eller trukket direkte der selger har mulighet for det. Forsendelsen varsles vanligvis med e-post med sporingsnummer ved utsendelse fra lageret og SMS til mobil ved ankomst utleveringsted. Får vi oppgitt feil leveringsadresse av kunde som fører til tillegg i fraktkostnadene blir dette beløpet fakturert kunden, eller trukket direkte der selger har mulighet for det.

Retur av varer etter 14 dager fra mottak av varer bekostes i sin helhet av kunde. Det vil også påløpe et returgebyr på kr. 250,- som trekkes fra innbetalt beløp, eventuelt faktureres.

8. Kansellering av ordre/ikke avhentede varer.                                                                                                                             Ønsker kunde å kansellere sin ordre før levering har funnet sted, eller henter ikke kunde varer bestilt for henting i butikk, påløper det et avbestillingsgebyr på for tiden 12,5% av kjøpesum, minimum kr. 300,-. Se Forbrukerkjøpsloven § 41 

9. Bestillingsvarer-Skaffevare.
Alle bestillingsvarer/skaffevarer og varer produsert etter kundens spesifikasjoner må forhåndsbetales. Etter inngått avtale og etter at ordren er satt i bestilling/produksjon kan ikke slike ordre kanselleres. Ønsker kunden allikevel å gå fra avtalen belastes kunden med halve kjøpesummen.

10. Forbehold-Lagerstatus.
Vi tar forbehold om utsolgte varer hos oss eller leverandør, feil i lagerbeholdningen, oppståtte systemfeil og eventuelle skrive- og prisfeil i nettbutikken. Vi forbeholder oss også retten til å kansellere varelinjer der vi ikke er leveringsdyktige. Ved store valutaendringer og force majore forbeholder vi oss også retten til å foreta prisendringer med tilbakevirkende kraft der bestilling foreligger, men varen ennå ikke er levert. Der lagerstaus ikke er oppgitt har vi normalt ingen på lager, dvs. midlertidig utsolgt eller at varen er en bestillingsvare eller skaffevare.

11. Sikkerhet
Vi bruker SSL (Secure Socket Layer), en protokoll for sikker overføring av data via Internett (eller andre nettverk). SSL-protokollen behandler data og krypterer informasjonen.
Det kreves at SSL ikke er koblet fra i innstillingene til nettleseren.
 
12. Lover
Ved å aksepterer betingelsene, bekrefter kjøper at kjøperen er over 18 år og ansvarlig for handlet beløp.
Tvister om disse vilkårene skal avgjøres ifølge norsk lov.
Webzoo.net følger Forbrukerrådets retningslinjer.

Inkl mva
Handlekurv Handlekurv
Ingen varer i kurven
Bestselger
Zophobas Morio larver

Zophobas Morio er kjent under flere navn som Zophobas, Superworms, kjempemelorm mm. Zophobas er en meget næringsrik larve med høyt proteininnhold, høyere enn i kylling og fisk. Insektmel av Zophobas larver har gjennomsnittlig følgende næringsinnhold:

  • Protein 39-49%
  • Fett 29-43%

Selges i gram.

Sendes ikke.
Må hentes i butikk

Innlogging
Informasjonskapsler
X
Vi bruker informasjonskapsler. Dersom du fortsetter å bruke denne siden godtar du at informasjonskapsler blir brukt.